Monday 19 December 2011

Dulu Kini Selamanya

Dalam kehidupan ini, yang terindah melalui usia remaja, Senda gurau suka duka Sering berganti Meninggalkan kesan abadi. Oh berdebar-debar hati nya Kali pertama bertentang mata Inilah pengalaman Harus ditempuhi tiap insan. Kenakalan atau kesungguhan Sukar mencari perbezaan Betapa kau cuba melindungi Jelas di wajah rahsia hati.

Begitulah kenangan yang sukar untuk di lafazkan. Kenangan yang amat bermakna dalam kehidupan. Segalanya telah menjadi sejarah dan tidak mungkin akan berulang semula.



Eirmah 1999
Detik detik awal perkenalan. Masih budak-budak lagi.Gambar ni ketika majlis maulidurasul di Sekolah Agama Pekan Baru Muar. Cari jodoh kat sekolah agama tu..biar berkat..huhuhu..



Eirmah 2000
Pada tahun 2000, eir dh berpindah ke Sekolah Agama Parit Nawi Muar, namun perkenalan yang terjalin masih di teruskan. Gambar ni ketika ‘dating’ kat sarang buaya..biasa la budak sekolah mana ada buget nak g dating kat bandar..Makan minum pon mak bapak yang support lagi..



Eirmah 2001
Selepas tamat darjah 6 sekolah agama, masing- masing lulus dah terus sambung ke darjah khas. Maybe dah di takdirkan, sekali lagi eirmah satu sekolah dan satu kelas. Rezeki jangan di tolak, terima je dengan ikhlas..lagi pon bukan selalu dapat jumpa, ni je peluang  yang ada. Tapi kenakalan semakin menjadi-jadi, balik sekolah sempat lagi gi dating kat sarang buaya..

Eirmah 2002
Selapas tamat waktu persekolahan, masing-masing ada kelas tambahan. So sebelum kelas tambahan bermula, masa  ni la nak jumpa. Jumpa kat sekolah  kene cover-cover sikit takut kene tangkap ngan HEP..free-free je xdapat ambik SPM. Lagi pon just jumpa & berborak. Tak lebih dari tu pon..


Eirmah 2003
Masa ni eir dah tamat sekolah dan mula bekerja di Selangor..ermm just tolong pakcik uruskan perniagaan jer..so bila dah keje, dah ada duit poket sendiri..tak main la dating kat sarang buaya lagi..kali ni up sikit..dating kat Tangjung Emas Muar..Walaupun dah ada duit poket sendiri tetapi belum ada kenderaan sendiri..Terpaksalah menggunakan khidmat ‘Lian Hoe’ untuk bawa kami ke Muar..
Eirmah 2004
Tahun ni pihak kerajaan telah melancarkan Khidmat Negara untuk pelajar lepasan SPM dan mah telah tercalon dalam salah seorang daripada peserta…Dengan rasa kasih, sayang dan cinta yang mendalam…eir sanggup meredah hutan belantara untuk bertemu mah di kem Khidmat Negara Asahan Melaka.



Eirmah 2005
Demi menempuhi kehidupan yang penuh dengan cabaran,eirmah perlu melakukan anjakkan paradigma di  mana kami telah memutuskan untuk menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi. Kami telah memilih untuk melanjutkan pengajian di Kolej Yayasan Melaka dalan bidang Teknologi Komputer. Klau tak belajar komputer, macamana nak Facebook…tol tak??hahahah….



Eirmah 2006
Masih lagi di Kolej Yayasan Melaka. Dah masuk tahun ke dua..Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar..hubungan semakin akrab..emm biasa la hari-hari dapat jumpa..kalau tak akrab jugak, tak tau la nak kata ape…



Eirmah 2007
Pejam celik pejam celik, dah pon tahun akhir di Kolej Yayasan Melaka..Lepas ni Latihan Industri (LI) pulak pastu terus boleh kerja..ceh..macam senang je nak dapat kerja..



Eirmah 2008
Ini la saat yang di nanti-nantikan..konvokesyen yang di adakan di bangunan Seri Negeri Melaka..masa ni la nak campak topi ke langit...apa yang di impikan telah pon tercapai dan telah sampai masanya untuk mnggunakan segala ilmu yang di pelajari demi Negara, bangsa dan agama..



Eirmah 2009
Zaman belajar telah pun di tinggalkan dan kini tibalah zaman kerjaya pulak..Ini lah masanya untuk memperbaiki ekonomi masing-masing sebab dah mula terasa nak berumah tangga pula..masa ni eir dah pun hantar wakil untuk ‘booking’ mah..ermmm klau tak boking awal-awal, takut kene kebas orang pulak..percaya atau tidak, ni merupakan tahun ke-10 perkenalan kami..fuhhh 10 tahun beb….takkan nak lepas macam tu jer..



Eirmah 2010
Setelah berbagai-bagai halangan dan juga rintangan yang di tempuhi, kini tiba lah di destinasi yang di tujui..Tanggal 17 Julai 2010 Ikatan pernikahan di meterai demi menghalalkan ikatan dua hati. Eirmah telah pun berjaya di satukan. Semoga rasa cinta kami akan lebih erat dah bahagia ke akhir hayat. Terima kasih ayah bonda kerana merestui hubungan kami….

Begitulah serba sedikit kisah cinta kami dari saat mula-mula bertemu sehingga sata-saat di ijab kabulkan. Dalam tempoh perkenalan yang begitu lama, telah cukup rasanya untuk kami mengenali hati budi masing-masing sebelum melayari bahtera rumah tangga yang lebih bergelora..

No comments:

Post a Comment